Jeg blir fort påvirket

Hellooooo dear Friday and TACONIGHT! Fredager er hellige her i heimen, og det betyr tacomiddag, nyvasket leilighet og bare luksus. Elsker fredagsrutinene våre, og jeg er veldig takknemlig for at jeg startsett har fri hver fredag kveld. Noe annet blir helt krise, haha!


 

I dag har jeg vært på jobb, så jeg fikk dermed ikke sett håndballkampen… jeg hadde planer om å se den da jeg kom hjem, og hadde vært helt nazi på å ikke sjekke sosiale medier før jeg hadde sett kampen. Uheldigvis for meg glemte jeg så klart dette, og fikk resultatet avslørt allerede fire minutter ute i kampen. Vi tapte!! Jeg ble helt knust, jeg er så entusiastisk og lar meg påvirke helt sykt. Jeg står å skriker, gråter og klapper i henda under kampene, og stakkars kjæresten min får ikke konsentrert seg om noe annet på grunn av støyet mitt, haha! Jeg er så håndballentusiast, og blir så påvirket og innbiller meg nok at jeg er tilstede under kampen i Japan, og at de hører alle heiaropene mine, hahah. Det er lov å drømme, si!

 

Nå håper jeg kjæresten min snart kommer hjem, slik at vi får begynt fredagsfeiringen vår! Hater når han jobber overtid på fredager, for jeg klarer nesten ikke vente ♥

 

Er det noen flere håndballentusiaster der ute? Hit me up! Stor klem :*

Operasjonen som gjorde alt verre

God torsdag kveld til dere ♥ Dagene går i ett, og når jeg ser i planleggingsboka mi er så og si alle dagene fram til jul helt fullbooket med diverse aktiviteter. Det er deilig å ha mye å gjøre, samtidig som jeg lengter etter juleferie med total avslapping.  Akkurat nå sitter jeg å venter på at skolebollene jeg har i ovnen skal bli ferdige, og at jeg kan tjuvsmake på helgens gjærbakst! Jeg skal nemlig jobbe i helgen, så vi er nødt til å ta helgekosen allerede nå.

 

Åh, jeg elsker genseren jeg har på meg på bildene under, og jeg har fått så mange spørsmål om hvor den er fra, og den er fra H&M!


 

I over to år har jeg hatt en ganske stor kul på håndleddet, som har ført til mye smerte og ubehag. Den har hindret meg i å fullbelaste på håndleddene, og øvelser som f.eks. push ups har ikke vært et alternativ for meg å gjøre en gang. I slutten av oktober fikk jeg endelig operasjon, og ting skulle endelig bli bedre.

Vel, resultatet ble ikke akkurat bra. Den første uken hadde jeg veldig sterke smerter, og kunne nesten ikke bruke hånden i det hele tatt. Det er jo ganske vanlig å ha smerter etter operasjon, men de smertestillende jeg fikk hadde ingen virkning på smertene, men jeg hovnet opp i ansiktet av tablettene. Da smertene endelig begynte å avta, fikk jeg en infeksjon i såret og smertene kom tilbake. Jeg gikk på antibiotika i fem dager, og infeksjonen gikk heldigvis over, og smertene avtok. Jeg var smertefri i noen dager før jeg begynte å få sterke smerter igjen. Det slo seg på en kul på såret, og jeg måtte på legevakten å tømme det for blod og puss. Smertene gikk ifra håndleddet og helt opp i skulderen og ut i fingrene. Hver gang det gikk et skritt framover, gikk det to steg bakover igjen bare dager etterpå.

Nå er det over to måneder siden operasjonen, og resultatet er et stygt arr og en enda større kul som hemmer meg enda mer i hverdagen enn tidligere. Det er veldig synd at det skulle bli slik, men det er alltid risikoer ved en operasjon, og komplikasjoner kan oppstå. Jeg skjønner virkelig ikke de som legger seg under kniven frivillig for store og unødvendige operasjoner, spesielt ikke etter å ha sett hvor komplisert min lille “fille” operasjon på 20 minutter endte.


Har du operert noe før? Og hvordan gikk isåfall det? Håper du var heldigere enn meg!
Stor klem ♥

Slik blir du et A-menneske

Jeg står opp 05.30 hver morgen og jeg elsker det. Jeg har god tid på morgenen, jeg rekker å drikke kaffe, jeg rekker å trene og jeg rekker å dusje etter trening. For meg betyr det at når jeg er ferdig på jobb kan jeg slappe av og bruke resten av kvelden til det jeg selv ønsker, og jeg har mye mer overskudd. Tidligere var jeg et skikkelig B-menneske, og jeg hatet det. For min del er det så viktig at jeg får mye ut av dagene, for døgnet har altfor få timer til at jeg rekker det jeg helst skulle ha gjort. 

 

♥♥♥



Når alarmen ringer, ikke slumre. Det blir ikke lettere å stå opp om en halvtime. Det blir faktisk enda verre og nå har du også dårligere tid. Du får ikke en god morgen, og det å stå opp blir en negativ ting for deg å gjøre. Sett på alarmen til samme klokkeslett hver dag fra mandag til fredag, og stå opp når den ringer. Til slutt blir kroppen din så vandt til det at du våkner av deg selv, og det blir lettere å stå opp.

Ha en gløtt på rullgardinene eller ikke bruk rullgardiner i det hele tatt. Da våkner du av naturlig dagslys og det er en skikkelig god følelse. Nå i vinterhalvåret er ikke det like enkelt, men ellers er dette en veldig behagelig og fin måte å våkne på! Da føles det ut som en naturlig oppvåkning, og ingenting er bedre enn det.

Gode rutiner er også viktig, både på kvelden når du skal legge deg, og på morgenen når du står opp. Om du forbereder kroppen på at det er tid for å sove, og gjør det samme ritualet hver eneste kveld, blir kroppen din vandt med at du skal sove, og det er lettere å sovne. Prøv også å legge deg til samme tid hver dag. Om morgenen er det viktig å ha en rutine som du kan glede deg til å se fram til. For min del hjelper det å tenke på at jeg har god tid til å fikse meg og at jeg rekker å trene før jobb, slik at hele ettermiddagen min går til ting jeg ønsker å gjøre.

♥♥♥


Tenk på alle fordelene med å stå opp tidligere. Du rekker mye mer, og det føles mye bedre for kroppen og hodet også. I tillegg til å stå opp tidligere, får du også mye bedre nattesøvn når du har gode rutiner. Før kunne jeg sove til klokken 13 i helgene, men nå våkner jeg som regel klokken 7-8 i helgene. Det er ikke alltid jeg står opp da, men jeg er uthvilt og jeg får mye ut av helgene mine.

Og for all del; ikke tenk at dette ikke fungerer for deg. Alt fungerer bare du er positivt innstilt til det, og ønsker å gjøre en endring. Du må ville det selv for å få det til. Begynn i det små. Ikke gå fra å være vandt til å stå opp klokken 8 til og plutselig skulle stå opp klokken 5. Sett alarmen på 07.40 i morgen og stå opp tjue minutter tidligere hver dag hele uken. Neste uke kan du stå opp 07.30, og til slutt er du så vandt til det at du klarer å stå opp tidlig hver dag.


 

Håper noen av tipsene kan hjelpe deg på veien til å bli et A-menneske! Stor klem ♥